Otaniemen teknillisen korkeakoulun kasvatti Jarmo Pesu on työskennellyt syyskuusta lähtien Keski-Suomen Betonirakenne Oy:n tuotantopäällikkönä infrarakentamisessa. KSBR oli Pesulle positiivisella tavalla tuttu aiemmasta työhistoriasta, joten uran seuraavaa suuntaa ei tarvinnut kauaa miettiä.
– Olen koulutukseltani diplomi-insinööri, pääaineena oli maamekaniikka- ja pohjarakentaminen. Valmistuin vuonna 2010 ja sen jälkeen työskentelin E.M. Pekkinen Oy:llä muun muassa työnjohtajana, vastaavana työnjohtajana muutamassa hankkeessa, tuotantoinsinöörinä ja työpäällikkönä, Pesu kertaa.
Jarmo Pesu on aiemmin ollut mukana esimerkiksi Helsinki-Vantaan lentokentän kehäradan läntisen suu-aukon rakentamisessa ja Hakaniemen kauppahallin laajennuksen pohjarakennustöissä.
KSBR:ään hän tuo muun osaamisen lisäksi vahvan satama- ja telakkarakentamisen taustansa.
– KSBR oli minulle hyvällä tavalla tuttu entuudestaan. Vuonna 2016 teimme yhdessä Olympiastadionin perusparannushankkeessa kehän koemantteloinnin uusine betonikuorineen. Helsingissä teimme lisäksi yhteistyötä metrotunnelin kylkeen rakennetussa sähkönsyöttöasemassa.
Yhteisiä erikoisrakentamiskohteita olivat myös Suomalaisen kirjallisuuden seuran arkistotilat Helsingin keskustassa ja Lammenrannan pysäköintilaitos.
Kun E.M. Pekkisen liiketoiminta loppui, Keski-Suomen Betonirakenne Oy oli Pesulle uran kaikista mahdollisuuksista ykkösvaihtoehto.
– Omassa työntekoa koskevassa arvomaailmassani töiden pitää edetä. Se on tärkeintä. Meidän täytyy tuottaa asiakkaalle lisäarvoa sillä, että teemme laadukkaan tuotteen ja asiakkaat ovat tyytyväisiä. Paras käyntikortti on hyvin tehty työ, hän toteaa.
Uusi työnantaja jakaa Pesun kokemuksen perusteella samat arvot.
Reilun kuukauden KSBR:llä työskennelleen Pesun työpöytä on jo ehtinyt täyttyä mukavasti.
– Vastaan jatkossa Etelä-Suomen infrarakenteiden projektinjohtourakoista. Parhaillaan laskentaa on menossa pääkaupunkiseudun satama- ja telakkarakentamisurakoihin.